۲۱ خرداد ۱۳۸۸

افزايش خواب پس از زايمان موجب کاهش اضافه وزن دوران بارداري مي‌شود؟

مادراني که تازه فارغ شده‌اند بايد به فکر راهي براي افزايش ساعات خواب براي خودشان و فرزندشان باشند.

نتايج حاصل از تحقيقي که بر روي مادران بارداري که به تازگي فارغ شدند انجام شد، نشان مي‌دهد که خواب زياد باعث کاهش اضافه وزن ناشي از دوران بارداري اين افراد مي‌شود.
اين تحقيقات نشان مي‌دهد؛ مادراني که 5 ساعت يا کمتر از آن مقدار مي‌خوابند در زمان 6 ماهگي کودکان خود حدود 4 برابر بيشتر از مادراني که ساعت خواب و استراحت آنها کامل است تمايل به حفظ اضافه وزن خود دارند؛ به طوري که اين اضافه وزن تا يک سال بعد از زايمان ادامه دارد.
دکتر « گاندرسون » از دانشگاه کاليفرنيا گفت: ما مي دانستيم که کم خوابي با چاقي و افزايش وزن در ارتباط است ولي مطالعات اخير نشان مي‌دهد؛ در مادراني که به تازگي فارغ شده‌اند، خوابيدن به اندازه کافي (حتي 2 ساعت بيشتر) به اندازه بهره‌مندي از يک رژيم غذايي مناسب و نيز انجام تمرينات ورزشي مي‌تواند مفيد واقع شود.
دکتر گاندرسون در اين مطالعه، 940 مادري که تازه فارغ شده‌اند را مورد بررسي قرار داد و به اين نتيجه رسيد که مادراني که 5 ساعت يا کمتر مي خوابند به نظر مي‌رسد، 5 کيلوگرم بيشتر از سايرين کمتر وزن از دست مي دهند. همچنين مادراني که 7 ساعت يا بيشتر مي‌خوابند ، تمايل بيشتري براي کاهش وزن دارند.
نتايج اين مطالعه بيانگر آن است که مادراني که تازه فارغ شده‌اند بايد به فکر راهي براي افزايش ساعات خواب براي خودشان و فرزندشان باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر