۲۵ خرداد ۱۳۸۸

رژيم غذايي ازدو ماه قبل بارداري در تعيين جنسيت موثر است

استفاده از مواد غذايي حاوي سديم و پتاسيم باعث تشکيل جنين مذکر و استفاده از مواد غذايي حاوي يون‌هاي کلسيم و منيزيم باعث تشکيل جنين مونث مي‌شود.

دکتر سيد علي کشاورز رئيس گروه تغذيه و بيوشيمي دانشگاه علوم پزشکي تهران

زمان شروع رژيم غذايي براي تعيين جنسيت جنين حداقل دو ماه قبل از بارداري است، نقش تغذيه در تعيين جنسيت تا حدود 75 تا 80 درصد به اثبات رسيده است.

بيماري‌هايي نظير هموفيلي و ديستروفي عضلاني فقط در جنس مذکر بروز مي‌کند؛ با توجه به اهميت اين موضوع و دلايل پزشکي، تصميم گيري در مورد تعيين جنسيت جنين کاملا منطقي به نظر مي‌رسد.

اهميت نسبت يون‌ها در مواد غذايي
يون‌هاي سديم، پتاسيم و کلسيم در تعيين جنسيت جنين نقش اساسي دارند و نسبت يون‌ها در مواد غذايي مهم‌تر از غلظت آنها است.

استفاده از يون‌هاي سديم و پتاسيم باعث تشکيل جنين مذکر و يون‌هاي کلسيم و منيزيم باعث تشکيل جنين مونث مي‌شود، رعايت رژيم به مدت شش ماه مجاز است. در صورتي که در طي اين مدت بارداري اتفاق نيفتد رعايت رژيم غذايي مذکور بيش از مدت شش ماه سبب ايجاد کمبود مواد مغذي خواهد شد.

مادري که تمايل به داشتن فرزند پسر دارد بايد مصرف لبنيات را از رژيم غذايي خود حذف کند و ميوه جات و سبزيجات بيشتري مصرف كند. همچنين مصرف گروه نان و غلات، انواع گوشت‌ها و ميوه‌ها و حبوبات و دانه‌هاي روغني، کره، مايونز، انواع ادويه‌جات، انواع شيريني‌هاي فاقد شير و انواع شربت‌ها بلامانع است.

مواد غذايي غيرمجاز در رژيم غذايي جنين پسر شامل ميگو و تخم مرغ و از گروه ميوه‌ها و سبزيجات کرفس و اسفناج، لوبياي سبز، کاهوي سبز، بيسکويت، کاکائو و شکلات مي باشد.

رژيم پيشنهادي در تعيين جنسيت جنين دختر
حذف نمک در غذاها از نکات مهم در اين رژيم مي‌باشد. از گروه ميوه‌ها و سبزيجات مادر مي تواند هويج، خيار، لوبيا سبز، سيب، ترب و سيب‌زميني و پياز مصرف کند ولي در مصرف انواع لبنيات هيچ گونه محدوديتي ندارد.

مصرف انواع موادغذايي غير مجاز در تعيين جنسيت
اين مواد غذايي شامل نان سفيد، ذرت، سبوس گندم، لوبياي خشک و عدس و از گروه سبزي و ميوه ها زردآلو ، موز، چغندر، گيلاس، خيار، تره، خرما، شاهي، اسفناج، نارنگي، خربزه و زيتون مي‌باشد.

رعايت رژيم غذايي فقط در مادر ضرورت دارد،
رعايت اين رژيم توسط پدر فقط از جنبه رواني در همراهي با همسر موثر خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر