۱۵ خرداد ۱۳۸۸

نقش هورمون زایمان در درمان تنگی نفس

ريلاکسين يا هورمون زايمان در درمان تنگي نفس موثر است

نتايج يک تحقيق پزشکي نشان مي دهد از هورمون "ريلاکسين" که در تسهيل زايمان موثر است مي توان براي درمان مشکلات تنفسي ناشي از نارسائي هاي قلبي استفاده کرد.

اين هورمون مي تواند به بيماران کمک کند تا راحت تر تنفس کنند و اکثر بيماراني که از نارسائي قلب رنج مي برند از اينکه پس از تزريق اين هورمون کمتر دچار تنگي نفس مي شوند ابراز خرسندي کرده اند.

اين تحقيق کلينيکي بر روي دويست و سي و چهار بيمار در هشت کشور جهان صورت گرفته است و نکته قابل توجه در اين است که اکثر بيماراني که از نارسايي قلبي رنج مي برند، حتي در زمان استراحت کامل نيز به تنگي نفس دچار مي شوند.
در اين تحقيق علمي، به نيمي از بيماران به طور مستقيم ريلاکسين تزريق شد و در نيمي ديگر، ريلاکسين به همراه داروهاي ديگر مورد مصرف قرار گرفت.
محققان مي گويند پس از شصت روز، تنها سه درصد از بيماراني که به طور ريلاکسين تزريق کرده بودند دوباره در بيمارستان بستري شدند در حاليکه هفده درصد از افرادي که هورمون مزبور را همراه با داروهاي ديگر استفاده کرده بودند به علت ظهور دوباره علائم ناشي از نارسائي قلبي به بيمارستان مراجعه کردند.

محققان بر اين عقيده اند هورمون ريلاکسين حجم رگهاي خوني را افزايش مي دهد در نتيجه فشار بر قلب کاهش مي يابد و چرخش خون در شش ها بيشتر مي شود و اين امر مي تواند در راحت تر شدن فرايند تنفس موثر باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر