۱۹ خرداد ۱۳۸۸

تغذيه در دوران بارداري و شيردهي

كتاب «تغذيه در دوران بارداري و شيردهي» توسط دانشگاه علوم پزشكي تهران به زودي به بازار راه خواهد يافت.اين كتاب به قلم دكتر مريم‌السادات فرويد نگارش يافته است.

اهميت تغذيه صحيح در دوران بارداري، در ميان تمام اقشار جامعه به خوبي هويداست. براي تامين رشد جنين و شيردهي موفق، به بسياري از مواد مغذي در دوران بارداري نياز است. مادران بارداري كه خوب تغذيه شده‌اند، شانس بيشتري براي به دنيا آوردن نوزادي سالم و شيردهي موفق دارند.

در اين كتاب، در ابتدا درباره اهميت تغذيه پيش از بارداري صحبت مي‌شود. آنگاه به اثرات بارداري بر نيازهاي تغذيه‌اي مادر و چگونگي استفاده از هرم غذايي در انتخاب‌هاي غذايي متعادل و متناسب مي‌پردازد. مشكلات و عوارض بارداري، راهكارهاي تغذيه‌اي براي رفع يا به حداقل رساندن آنها، از جمله مطالب ديگري است كه مطرح مي‌شود. در ادامه، اهميت تغذيه مادر در دوران شيردهي، نيازهاي تغذيه‌اي و مشكلات دوران شيردهي توضيح داده شده است.

اين كتاب در ده فصل نگارش كه عناوين آن عبارتند از:
تغذيه پيش از بارداري، تغييرات تركيب بدن و وزن مادر در دوران بارداري، نيازهاي تغذيه اي دوران بارداري، مشكلات و بيماري‌هاي دوران بارداري، ديابت و بارداري، فوايد تغذيه با شير مادر، نيازهاي تغذيه‌اي دوران شيردهي، روش تغذيه نوزاد با شير مادر، مشكلات دوران شيردهي و چالش‌هاي پزشكي.

ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر