۱۵ خرداد ۱۳۸۸

ا افزایش بی رویه سزارین در کشور

درد زایمان در حال فراموشی است
با افزایش بی رویه سزارین در کشور ، شروع دردهای زایمان بی معنا شده است . در حالی که درد زایمان نشان دهنده رسیدگی بارداری به شکل طبیعی است.

ناهید خدا کرمی نماینده جامعه مامایی:

عواقب ناشی از سزارین ختم زود هنگام حاملگی و تولد زود هنگام نوزاد است . در سزارین ، مادر بدون اینکه به شکل طبیعی وارد زمان تولد فرزند شود به شکل مصنوعی و در زمانی که پزشک مشخص کرده است فرزندش را به دنیا می آورد.

بر اساس هيچ شاهد عيني و يا مرجع رسمي، وضع حمل در ۳۸ هفتگي دوران بارداري تاييد نمي‌شود.امروزه ثابت شده است 20درصد نوزادانی که به روش سزارین متولد شده اند دیابت نوع یک و 50 درصد آنها به آسم دچار می شوند. اگر مادران متوجه شوند که زایمان طبیعی برای وی و نوزاد بهتر و از امنیت بیشتری برخوردار است ، هرگز راضی به ‌انجام عمل سزارین نمی‌شوند.

بدترین شکل مداخله در پروسه بارداری و زایمان افزایش سزارین است که هم تقاضا افزایش پیدا کرده و هم تیم درمان به دلیل مزایای مالی تمایل به انجام آن دارد. به گفته وی یکی از دلایل مهم این مساله نهادینه نشدن خدمات مامایی در کشور است .

یکی از راههای کاهش سزارین افزایش تعرفه زایمان طبیعی است که من سعی خواهم کرد به عنوان نماینده جامعه مامایی در سازمان نظام پزشکی این مساله را پیگیری کنم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر