۱۵ خرداد ۱۳۸۸

زايمان مكرر با از دست دادن دندان ارتباط دارد

باكتري هاي موجود در دهان هنگام بارداري باعث ايجاد التهاب و خونريزي لثه مي شود. به علت استفاده از اشعه X در دندانپزشكي ها بيشتر زنان باردار از مراجعه به پزشك خودداري مي كنند كه اين امر باعث از دست دادن دندان هاي آنها مي شود.

محققان امريكايي با بررسي 2635 زن از سه طبقه پايين، متوسط و بالاي جامعه دريافتند زناني كه فرزندان بيشتري به دنيا مي آورند امكان از دست دادن دندان هاي آنها در طول زندگي بیشتر مي شود.

زناني كه جزو طبقه بالاي جامعه بودند و فرزندي نداشته اند كمتر از يك دندان از دست داده اند. زناني كه از طبقه متوسط و با يك فرزند بودند حدود دو دندان و زناني كه جزو طبقه پايين جامعه محسوب می شدند و بيش از چهار فرزند داشتند، بيش از 5 دندان از دست داده اند. داشتن فرزندان بيشتر به معني از دست دادن دندان هاي بيشتر است. علل اصلي از دست دادن دندان ها در زنان التهاب لثه ها در دوران بارداري است كه اين امر به نوبه خود وجود باكتري ها در دهان را فعال می كند و باعث فاسد شدن آنها مي شود.

باكتري ها با قرارگرفتن بين دندان ها و لثه و ايجاد التهاب و خونريزي باعث از بين رفتن دندان ها مي شوند. التهاب لثه ها ديگر بيماري هاي دهان و دندان را به دنبال دارد. از ديگر دلایل از دست دادن دندان ها در زنان باردار وجود اظهاراتي مبني بر جلوگيري از مراجعه زنان به دندانپزشك به هنگام بارداري است. البته اين امر به علت وجود اشعه X در دندانپزشكي است. از علل ديگر مراجعه نكردن زنان به دندانپزشك در طبقه پايين شرایط اقتصادي بي ثبات است.

باشگاه خبرنگاران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر