۱۶ خرداد ۱۳۸۸

ارتباط مصرف گوشت قرمز در بارداري با بيماري تنفسي کودک

تحقيقات نشان داده مادراني که در دوران بارداري بيشتر از گوشت قرمز استفاده مي کنند فرزندانشان پس از تولد بيشتر در معرض آسم و ديگر بيماريهاي تنفسي قرار دارند.

به گزارش نچرال نيوز، بهترين راه جهت پيشگيري از اين گونه عوارض استفاده بيشتر از غذاهاي دريايي و گوشتهاي سفيد و ميوه ها و سبزيجات و به طور کلي رژيم غذايي مديترانه ايست.

محققان در بررسي هاي خود 468 زن را از زمان بارداري تا زماني که فرزندانشان به دنيا آمدند و به سن 5/6سالگي رسيدند مورد مطالعه قرار دادند.

نتيجه اينکه در حدود 64 درصد از زناني که در مدت بارداري از غذاهاي دريايي و مواد طبيعي و تازه استفاده مي کردند فرزنداني سالم تر داشتند که در 78 درصد موارد احتمال ابتلا به آسم و ديگر بيماريهاي تنفسي و حساسيتي در آنها وجود نداشت.

اما در بقيه خانم ها که 36 درصد را تشکيل مي دادند مصرف گوشت قرمز 4 وعده در هفته و يا بيشتر بود و ميوه ها و سبزيجات به طور حداقل استفاده مي شد که در اين گروه فرزندان در بسياري از موارد تا سن 6 سالگي دچار آسم و حساسيت و بيماريهاي تنفسي مي شدند.

محققان توصيه مي کنند که خانم هاي باردار به منظور جلوگيري از اين گونه بيماريها و عوارض ديگر در فرزندانشان در مدت بارداري بيشتر از غذاهاي سالم و کم چرب و از ميوه ها و سبزيجات استفاده نمايند.


مهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر