۱۷ خرداد ۱۳۸۸

آلودگي هوا شايع‌ترين علت ناباروي مردان در شهرها است


دکتر ابوطالب صارمي فوق تخصص زنان و زايمان:


آلودگي هوا شايع‌ترين علت ناباروري مردان در کلان شهرها است چرا که سرب موجود در هوا باعث ضعف اسپرم و کند شدن حرکت آن و در نتيجه ناباروري مي‌شود.

شايع‌ترين علت ناباروي مردان در کلان شهرها آلودگي هاي هوا، صوتي و ترس از آينده است.

کار زياد و خستگي ناشي از آن و سيگار از علل ديگر ناباروري در مردان است و اين عوامل باعث کاهش حرکت و کند شدن اسپرم در مردان مي شوند.

بعضي از شغل‌ها مانند رانندگي و کار با مواد شيميايي خاص، بعضي از تفريحات مانند سونا و جکوزي داغ در درازمدت مي‌تواند بر باروري مردان اثر منفي بگذارد .اين عوامل بالا رفتن حرارت بيضه به بيش از 35 درجه و در نتيجه کاهش حرکت اسپرم و ضعف آن را به همراه دارد.

از هزاران زوج نابارور مراجعه کننده به اين بيمارستان بيش از 70 درصد علت ناباروري مربوط به مردان است. با اين وجود به دليل پيشرفت علم و جايگاه ايران در عرصه درمان ناباروري امروزه 80 تا70 درصد ناباروري‌ها تنها با درمان دارويي برطرف مي‌شوند.

در صورت برطرف نشدن مشکل با درمان دارويي و روش جراحي مي توان از تکنولوژي کمک درماني (ART) که ميزان موفقيت آن نيز بالاست استفاده کرد كه در اين صورت معضلي پيچيده به نام ناباروري نداريم.

تغذيه در توليد اسپرم نقش مهمي ايفا مي‌کند و اگر انرژي کافي از طريق مواد انرژي زا توسط مايع در گردش خون به اسپرم نرسد مي تواند به آسيب ديدگي آن منجر شود.
ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر