۱۶ خرداد ۱۳۸۸

مصرف طولاني قرص ضد بارداري باعث سرطان گردن رحم مي شود

مصرف طولاني مدت قرص هاي ضدبارداري ممکن است پلاک هاي شرياني و همچنين سرطان گردن رحم ايجاد کند.

نتايج بررسي هاي دانشمندان آمريکايي و بلژيکي نشان مي دهد که استفاده طولاني مدت از قرص هاي ضدبارداري مي تواند پلاک هايي در شريان ها ايجاد کند و همچنين موجب بروز سرطان گردن رحم شود.

محققان دانشگاه “گنت” در بلژيک که نتايج تحقيقات خود را درمجله نيچر منتشر کرده اند و محققان کلينيک قلب زنان در روچستر آمريکا که نتايج بررسي هاي خود را در مجله “لانست” منتشر کرده اند، پژوهش هاي جديدي را در خصوص تاثيرات مخرب مصرف طولاني مدت قرص هاي ضدبارداري در زنان انجام داده اند.

در تحقيق اول، محققان بلژيکي هزار زن را که بطور عادي از قرص هاي ضدبارداري استفاده مي کردند و گروهي ديگر متشکل از هزار زن را که قرص مصرف نمي کردند، مورد بررسي قرار دادند.

در اين بررسي ها مشخص شد که پلاک هاي شرياني در هر 10 نفر از گروه اول بين 20 تا 30 درصد افزايش يافته است.

پلاک هاي شرياني، چربي هاي سفت شده و کلسترولي هستند که با گذشت زمان مي توانند سبب بروز مشکلات قلبي شوند. اين دانشمندان نتايج يافته هاي خود را در کنگره انجمن قلب آمريکا در فلوريدا ارائه کردند.

همچنين در تحقيق دوم، دانمشندان آمريکايي موفق شدند فرضيه هاي گذشته در خصوص افزايش خطر ابتلا به سرطان گردن را در زناني که حداقل به مدت 10 سال از قرص هاي ضدبارداري استفاده مي کنند، تائيد کنند.

در حقيقت استفاده مداوم از قرص هاي ضدبارداري خطر ابتلا به سکته قلبي، سرطان گردن و سرطان سينه را افزايش مي دهد، با وجود نتايج تحقيقات گروهي از دانشمندان انگليسي که چندي قبل در مجله British Medical Journal منتشر شد نشان مي دهد که استفاده از اين قرص ها زنان را در مقابل سرطان تخمدان و جوش هاي آکنه محافظت کرده و خطر ابتلا به اين بيماري ها را در اين زنان کاهش مي دهد.

اریا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر