۱۹ خرداد ۱۳۸۸

علائم بارداری : ویار


  • ويار، شايع‌ترين بيماري گوارشي در سه ماهه اول بارداري است
  • عدم كنترل ويار حاملگي مي‌تواند سلامت جنين را تهديد كند

دکتر محمود اسحاق حسيني فوق تخصص گوارش:

شايع‌ترين بيماري گوارشي در سه ماهه اول بارداري ويار است که کنترل آن ضروري است.


ويار حاملگي حتماً بايد کنترل شود؛ زيرا درغيراين صورت مادر هر چه مصرف کند با استفراغ دفع کرده و اين امر باعث کمبود انرژي مادر و نهايتاً لاغري وي مي‌شود که به زيان جنين است.

ويار به سبب حاملگي چندم حتماً بايد کنترل شود. ممکن است استفراغ هاي اوليه حاوي ماده‌اي نباشد اما در پي استفراغ هاي بيش از حد ممکن است خون در آن ديده شود.

احساس بادگلوي متوالي را يکي ديگر از شايع‌ترين مشکلات گوارشي دوران حاملگي است و خارج شدن متوالي باد گلو ممکن است به خصوص در سه ماهه اول به خونريزي بينجامد.

خونريزي‌ها ناشي از پارگي به خصوص در محل اتصال مري به معده است و در اين زمان فرد نياز به بستري و احتمالا تزريق خون دارد.

ممکن است استفراغ‌ها به سه ماهه دوم حاملگي کشيده شود . در اين صورت پزشکان مجبور به تجويز دارو براي کنترل ويار هستند تا مانع از عوارض بعدي ويار مثل لاغري و يا سقط جنين شود.

در دوران حاملگي مصرف هر گونه دارو ممنوع است. در دوران حاملگي به دليل اينکه اکثر داروها از جفت عبور ‌کرده و روي جنين تأثير مي‌گذارند مصرف آنها ممنوع است غير از اوقاتي که جان مادر در خطر است كه بايد با احتياط کامل براي مادر دارو تجويز کرد.

مصرف مايعات و تغذيه مناسب با کالري کافي مهم است و ويار حاملگي حتماً بايد کنترل شود تا بر روي رشد جنين تأثير منفي نگذارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر