۱۹ خرداد ۱۳۸۸

دوران بارداری : افزایش مرخصی زنان باردار در اروپا


براي حمايت از اشتغال زنان و كيفيت زندگي خانوادگي صورت مي‌گيرد
طرح كميسيون اروپا براي افزايش مرخصي بارداري زنان به 18 هفته

كميسيون اروپا از بررسي طرح افزايش يك ماهه مرخصي بارداري زنان شاغل در اين اتحاديه خبر داده و فشار بر كشورهاي عضو خود براي حمايت بيش‌تر از مادران شاغل را خبر داد.

اين طرح همچنين براي حمايت از مادران خود اشتغال نيز هست.

"ولاديمير اسپيدلا " كميسيونر امور اجتماعي اتحاديه اروپا در اين‌باره گفت: "بچه‌دار شدن در بسياري موارد باعث كاهش درآمد زنان و ابهام در آينده شغلي آن‌ها مي‌شود. پيشنهاد ما براي بهبود اين اوضاع به زنان كمك مي‌كند تا اشتغال و زندگي خانوادگي را به راحتي با يكديگر تركيب كرده و كيفيت زندگي خود و خانواده‌شان را بالا برند. "

بر اساس اين طرح مرخصي بارداري زنان از 14 هفته به 18 هفته افزايش خواهد يافت و در اين مدت حقوق آن‌ها نيز برقرار خواهد بود اگرچه كشورهاي عضو اتحاديه مي‌توانند ميزان حقوق را مانند زمان بيماري كاهش دهند.
27 كشور عضو اتحاديه اروپا كه اكثراً در قانونگذاري‌هاي اجتماعي به هماهنگي لازم نرسيده‌اند اغلب از اين طرح دفاع كرده و خواستار ضمانت اجرا براي آن شده‌اند. اين طرح بايد به تصويب پارلمان اروپا هم برسد.
آلمان با مخالفت با اين طرح اعلام كرده كه اين طرح براي كارفرماياني كه زنان جوان را استخدام مي‌كنند ريسك مالي بالايي را در بر خواهد داشت.

بر اساس طرح جديد زنان دست كم داراي 18 هفته مرخصي بارداري هستند كه 6 هفته آن حتماً بايد بعد از زايمان باشد و باقي اين مدت به صورت اختياري مي‌تواند قبل يا بعد از زايمان باشد.

fars

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر