۱۷ خرداد ۱۳۸۸

اضافه وزن زياد در دوران بارداري، براي مادر و جنين خطر ساز است

مادراني که در دوران بارداري با اضافه وزن مواجه هستند به احتمال زياد داراي زايمان هاي سخت بوده و جنين نيز دچار مشکلاتي خواهد شد.

زن هايي که در دوران بارداري بيش از حد مجاز اضافه وزن پيدا مي کنند و يا با اضافه وزن قبلي باردار مي شوند داراي بارداري هاي پر خطر شامل علائمي نظير بالارفتن فشار خون، ديابت بارداري و مشکلات لخته شدن خون مي باشند.
حداقل عارضه اي که براي اين گروه از مادران ايجاد مي شود اين است که به منظور زايمان مجبور به عمل جراحي سزارين مي شوند و دوره بهبودي آنها پس از عمل نيز طولاني تر خواهد بود.

زنان بارداري که BMI (وزن تقسيم بر مجذور قد بر مبناي متر ) در حدود 30 يا بالاتر از آن دارند دو برابر بيشتر در معرض مشکلات بارداري قرار خواهند گرفت.

محققان هشدار مي دهند که در اين موارد نيز استفاده از قرص هاي اسيد فوليک موثر نيست و لازم به ذکر است که در چنين مواردي حتما مشاوره قبل از بارداري و مشاوره تغذيه ضروري است زيرا برخي افراد به اشتباه تصور مي کنند که در دوران بارداري بايد مصرف مواد غذايي را دو برابر کرد تا جنين دچار کمبود مواد غذايي نشود در صورتي که خلاف اين امر ثابت شده و مادر بايد فقط به اندازه کافي و توصيه شده کالري و مواد غذايي استفاده کند

اریا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر