۱۹ خرداد ۱۳۸۸

هر دقیقه یک زن در جهان هنگام زایمان جان می بازد

مدیر اجرایی صندوق جمعیت ملل متحد ضمن اعلان این واقعیت تلخ که در هر دقیقه یک زن در هنگام زایمان جان می بازد، حمایت این صندوق را از خدمات با کیفیت مامایی بعنوان راهی به سوی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان برای پایه گذاری خانواده، جوامع و ملت های سالم تر اعلام کرد.


متن کامل پیام ثریا احمد عبید به مناسبت روز جهانی ماما:

همه روزه، ماما ها جان زنان را با زایمان ایمن حفظ می کنند. مراقبت مناسب قبل، حین و پس از زایمان این زمینه را فراهم می سازد تا زنان در هنگام زندگی بخشیدن به نوزاد، جان خود را از دست ندهند. هنگامی که زنان سالم هستند خانواده ها نیز سالم می شوند. زمانی که خانواده ها سالم هستند، سلامت جوامع و ملت ها نیز بهبود می یابند.

امروز، در روز جهانی ماما، صندوق جمعیت ملل متحد از زحمات ماماها در سراسر جهان تقدیر می کند و از همگان دعوت می کند تا سرمایه گذاری برای آموزش و آموزش مجدد ماماها در موارد مورد نیاز را افزایش دهند.
صندوق جمعیت ملل متحد با همکاری سازمان های ذیربط برنامه های جدیدی را در سراسر جهان به منظور ارتقای سطح خدمات مامایی آغاز کرده است.

در هر دیقه یک زن در هنگام زایمان جان می بازد. ما می توانیم جان این زنان را با فراهم کردن امکان حضور ماماها در جوامع نجات دهیم. با سرمایه گذاری بر روی خدمات مامایی، دولت ها قادر به فراهم کردن دسترسی همگانی به خدمات بهداشت باروری و تحقق هدف پنجم از اهداف توسعه هزاره و در نتیجه بهبود سلامت مادران خواهند بود.
نیاز بسیار فوری به 334 هزار ماما در سراسر جهان وجود دارد. ماماها نیز برای ادامه ارائه خدمات خود به تسهیلات و امکاناتی برای اشتغال در شرایط دشوار به منظور حفاظت از جان زنان نیازمند هستند.

زمانی که ماماها آموزش مناسب دیده باشند قادر به ارائه خدمات بسیار موثر و با کیفیت برای دوران حاملگی و زایمان خواهند بود. ماماها امکان مراقبت از زنان در دوران حاملگی، زایمان و پس از زایمان را دارا هستند. آن ها نقش کلیدی و بسیار مهمی را در زمان رویارویی با مشکلات و خطرات زایمان ایفا می کنند. آن ها می توانند اطلاعات و خدمات بهداشت باروری شامل برنامه های تنظیم خانواده را به مراجعه کنندگان ارائه دهند تا زنان برنامه ریزی مناسبی را برای زمان زایمان بعدی خود پیش بینی کنند.

در جوامعی که این خدمات در دسترس همگان قرار دارند مرگ و میر مادران و کودکان کاهش یافته و سلامت خانواده ها و جوامع نیز بهبود می یابند. یک سیستم بهداشتی مناسب و فعال به طور حتم جوابگوی نیاز زنان در هنگام زایمان خواهد بود.
چنانچه یک سیستم بهداشتی نیازهای پزشکی زایمان ایمن را برآورده سازد قطعا آماده رویارویی با دیگر موارد بحران نیز خواهد بود.
خدمات مامایی اصل اساسی یک سیستم بهداشتی اولیه بوده و به تقویت سیستم بهداشت به طور کلی کمک می کند.
امروز، صندوق جمعیت ملل متحد، مجددا از خدمات با کیفیت مامایی بعنوان راهی به سوی کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان حمایت می کند تا خانواده، جوامع و ملت های سالم تری پایه گذاری شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر