۱۹ خرداد ۱۳۸۸

جلوگیری بارداری : ترس و باورهاي غلط،عامل محروميت زنان از مزاياي روشهاي بهتر جلوگيري از بارداري

نتايج يك تحقيق گسترده در انگلیس و اسکاتلند :

زنان به دليل ترس و باورهاي غلط از بهترين شيوه‌هاي پيشگيري از بارداري استفاده نمي‌كنند.

نتيجه نظرسنجي از 55 زن كه در يك مجله برنامه‌ريزي خانوادگي منتشر شده حاكيست؛ نگراني از اضافه وزن باعث شده بسياري از زنان از روشهاي جلوگيري از بارداري هورموني و طولاني مدت پرهيز كنند.

روش‌هاي آي يو دي و كاشتني كه اساسا پذيرفته شده نيستند چون زنان تمايلي به انجام آزمايشات و روشهاي مهاجمي ندارند. همچنين بسياري از زنان روش استفاده از قرص‌هاي ضد بارداري را انتخاب مي‌كنند تنها به اين دليل كه دوستانشان اين كار را انجام مي‌دهند.

متخصصان مي گويند؛ ما بايد تاكيد كنيم كه روشهاي طولاني‌تر پيشگيري، به توان باروري و توليد مثلي زنان آسيب نمي‌رساند و روي وزن آنها نيز تاثيري ندارد.

بر اساس اين تحقيق، مقامات بهداشتي در انگليس و اسكاتلند فعالانه در تلاش هستند تا استفاده از روش‌هاي ضد بارداري طولاني مدت را ارتقا و ترويج دهند؛ چرا كه هم قابل اطمينان‌تر هستند و هم عوارض جانبي آنها كمتر است.

متخصصان تاكيد دارند بايد به تمام زناني كه به يك پزشك عمومي مراجعه مي‌كنند تا درباره روشهاي پيشگيري از بارداري اطلاعاتي كسب كنند، روشهاي بلند مدت نيز ارائه و پيشنهاد شوند.

با اين حال تحقيق فوق نشان مي‌دهد كه اين روشها چندان طرفدار و عموميت ندارند و از هر10 زن فقط يك نفر در سال گذشته در انگليس از يكي از اين شيوه‌ها استفاده كرده است. به علاوه حتي كمتر از يك چهارم از اين10 نفر نيز از روشهاي خوراكي مانند مصرف قرص ضد بارداري يا كاندوم استفاده كرده‌اند.


isna

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر